Concep Cañadell demana modificar el Reial Decret-Llei 5/2021 “perquè es pugui avaluar l’impacte econòmic del Covid”
La diputada del PDeCAT al Congrés per la demarcació de Lleida, Concep Cañadell, ha registrat aquesta setmana una bateria de preguntes per reclamar al govern de l’Estat que modifiqui el Reial Decret-Llei 5/2021, que estableix una línia d’ajudes directes, per tal d’incloure aquelles empreses de l’Alt Pirineu i l’Aran que en queden excloses.
El Reial Decret-Llei 5/2021, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial per fer front a la Covid-19, otorga ajudes de fins a 7.000 euros per a les empreses més afectades per la pandèmia. Per poder-hi accedir, es té en compte l’IVA recaptat i la facturació de l’exercici 2020 respecte l’exercici 2019.
Cañadell ha destacat que “aquesta qüestió té una afectació especialment important per moltes empreses de l’Alt Pirineu i de l’Aran, que concentren una part molt significativa de les seves vendes a l’hivern, durant la temporada de neu”. Per aquest motiu, la diputada assenyala que “cal modificar aquest Reial Decret-Llei perquè es pugui avaluar l’impacte econòmic del Covid de l’1 d’abril de 2020 a 31 de març de 2021 respecte 1 d’abril de 2019 a 31 de març de 2020”, ja que el primer estat d’alarma no va començar fins el 14 de març de 2020 i per tant les empreses no van tenir cap afectació els primers mesos de l’any.
Les preguntes registrades pel PDeCAT són les següents:
- El govern de l’Estat modificarà el Reial Decret-Llei 5/2021 per tal que el període per avaluar l’impacte econòmic del COVID siguin d’1 d’abril de 2020 a 31 de març de 2021 respecte a 1 d’abril de 2019 a 31 de març de 2020? En cas afirmatiu, en quin Consell de Ministres s’aprovarà?
- Quantes empreses de la Val d’Aran quedaran excloses de les ajudes directes si el govern de l’Estat no modifica el Reial Decret-Llei 5/2021 per tal que el període per avaluar l’impacte econòmic del COVID siguin d’1 d’abril de 2020 a 31 de març de 2021 respecte a 1 d’abril de 2019 a 31 de març de 2020?
- Quantes empreses de la comarca del Pallars Sobirà quedaran excloses de les ajudes directes si el govern de l’Estat no modifica el Reial Decret-Llei 5/2021 per tal que el període per avaluar l’impacte econòmic del COVID siguin d’1 d’abril de 2020 a 31 de març de 2021 respecte a 1 d’abril de 2019 a 31 de març de 2020?
- Quantes empreses de la comarca de l’Alta Ribagorça quedaran excloses de les ajudes directes si el govern de l’Estat no modifica el Reial Decret-Llei 5/2021 per tal que el període per avaluar l’impacte econòmic del COVID siguin d’1 d’abril de 2020 a 31 de març de 2021 respecte a 1 d’abril de 2019 a 31 de març de 2020?
- Quantes empreses de la comarca del Pallars Jussà quedaran excloses de les ajudes directes si el govern de l’Estat no modifica el Reial Decret-Llei 5/2021 per tal que el període per avaluar l’impacte econòmic del COVID siguin d’1 d’abril de 2020 a 31 de març de 2021 respecte a 1 d’abril de 2019 a 31 de març de 2020?
- Quantes empreses de la comarca de l’Alt Urgell quedaran excloses de les ajudes directes si el govern de l’Estat no modifica el Reial Decret-Llei 5/2021 per tal que el període per avaluar l’impacte econòmic del COVID siguin d’1 d’abril de 2020 a 31 de març de 2021 respecte a 1 d’abril de 2019 a 31 de març de 2020?
- Quantes empreses de la comarca de la Cerdanya quedaran excloses de les ajudes directes si el govern de l’Estat no modifica el Reial Decret-Llei 5/2021 per tal que el període per avaluar l’impacte econòmic del COVID siguin d’1 d’abril de 2020 a 31 de març de 2021 respecte a 1 d’abril de 2019 a 31 de març de 2020?