Marc Cerón posa en valor la tasca d’Àngels Chacón al capdavant de la conselleria d’Empresa i Coneixement i diu que, amb ella, les empreses estarien molt més escoltades i ateses

10/02/2021

Ho ha dit en la darrera de les Converses #DefensemLoNostre del PDeCAT, en què Marc Solsona ha reclamat poder polític per dedicir i influir, perquè “la política, o la fas o te la fan”.

‘L’empresa familiar, pilar de l’economia de les Terres de Lleida, l’Alt Pirineu i l’Aran’ ha estat el títol de la darrera entrega de les Converses #DefensemLoNostre que organitza el PDeCAT. En aquesta ocasió, el convidat ha estat Marc Cerón, president de l’Empresa Familiar de Lleida, que ha dialogat de diferents temes d’actualitat amb el cap de llista de la demarcació per a les eleccions al Parlament, Marc Solsona.

Solsona i Cerón han començat fen un repàs a la Lleida del present, on un 93% de les empreses existents són familiars –moltes d’elles de segona i tercera generació– i que compta amb una economia que ha passat d’estar basada única i exclusivament en l’agricultura per expandir-se cap al comerç i els serveis. És en aquest sentit que Cerón ha remarcat que l’agroindústria ha de ser la base de l’economia lleidatana, però promocionant la indústria de la transformació.

Solsona hi ha afegit que el territori lleidatà té “potencialitat” per ser una palanca de canvi per a Catalunya, tot i que per fer-ho, Marc Cerón ha dit que ara fa falta “una estabilitat” a la qual, en la seva opinió no hi ajuden ni la pandèmia ni tot el tema del procés, perquè el que fa falta ara es “centrar-nos” i que la força que governi “tingui una mica de seny per tenir quatre anys de tranquil·litat”, una visió a la qual Marc Solsona s’hi ha referit com “tornar a centrar el país i fixar les prioritats”.

El cap de llista del PDeCAT també ha introduït el tema de la llei de competitivitat, per així acabar amb els excessos de burocràcia i la manca de facilitats i estímuls per poder créixer, sense oblidar el “dèficit històric d’inversions” que pateix Lleida. Segons Marc Solsona, és necessari definir una estratègia conjunta per saber, més enllà dels partits, on hem d’invertir per poder competir”, perquè a més, si el que es busca és l’arrelament de la gent al territori, és indispensable que aquesta es pugui guanyar la vida, i si ho pot fer “es quedarà aquí”.

En aquesta línia, Cerón ha dit que, degut a aquests problemes que apuntava Marc Solsona, durant els últims anys Aragó i València s’han anat situant al nivell de Catalunya, un fet al que tots els partits haurien de buscar-hi solucions. És en aquest context que Cerón ha dit que “Àngels Chacón seria la nostra Angela Merkel”, una afirmació que sustenta en què va ser una molt bona titular de la Conselleria d’Empresa i Coneixement, tot lamentant que no s’acabés d’aplicar el seu pla. És per això que ha volgut posar en valor la seva implicació amb les empreses i ha expressat la seva “confiança plena” en què, en cas que Àngels Chacón estigués al capdavant del Govern, les empreses estarien ben ateses i “molt més escoltades”.

També en clau de futur, Cerón ha dit que Lleida hauria de defensar un bon corredor Saragossa-Lleida-Tarragona que enllacés amb el corredor Mediterrani, i també ha remarcat que els Jocs de Barcelona-Pirineus 2030 serien un “revulsiu” per millorar tota mena d’infraestructures i per vendre un producte i una marca que ha d’esta vinculada a la gran qualitat de vida que ofereix Lleida i que és el seu millor actiu. Tot plegat perquè el conjunt del nostre territori sigui, en un termini d’uns quinze anys, un referent a Catalunya i a Europa.

Marc Solsona ha tancat la conversa d’avui –la darrera del cicle– tot dient que estem en un moment límit en el qual, “per poder decidir i influir, només fa falta una cosa, que és tenir poder polític, i la política, o la fas o te la fan, i nosaltres hem decidit que la volem fer”.